Monday, August 2, 2010

Mencari Yang Hakiki

Tak tahu kenape....... tetiba jer hati jadi sayu...... merindui sesuatu....... maybe aku telah hilang sesuatu.... insaf datang bertalu2........ mengingat masa2 silam... Ya Allah....sempurnakah aku dimataMu..... terampunkah aku.... lalainya aku sebagai umatMu, kala hati merindui Mu terasa Kaabah melambai-lambai memanggilku ke sana.......... Mungkin anak2 yg memberikan aku keinsafan ini.......... Nyata aku terlalu leka dengan kehidupan dan kesenangan di dunia ini......... Alhamdulillah... aku dikurniakan anak yang soleh, sentiasa mengikut kata dan melakukan perintah Allah tanpa paksaan........ Aku bersyukur ya Allah..........

Ketibaan Ramadhan jugak menyebabkan hati merintih merindui kekusyukan dalam solat.......... Tekadku untuk menambah ibadatku, meninggalkan segala yang aku rasa melalaikan aku....... Ya Allah berikan aku kekuatan ini.......... Berikan aku hidayah dan pedomanMu semoga aku tidak terus hanyut dalam kesenangan dunia............ Jadikanlah anak2ku anak2 yang soleh dan taat padaMu....

No comments:

Post a Comment